Project Details
Superhero Play (Η Αξία του Υπερηρωικού και του Συγκρουσιακού Παιχνιδιού)
Οι υπερηρωικές περιπέτειες αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της ζωής των παιδιών. Συζητούν τις ιστορίες των υπερηρωιδών/ηρώων, δραματοποιούν τις μάχες με θεατρικές κινήσεις και ό,τι υλικό υπάρχει διαθέσιμο τριγύρω, φοράνε μάσκες, διαλέγουν όπλα, φτιάχνουν μπέρτες (παρά την αντίθεση της Έντνα), πηδούν από καρέκλες, κρεβάτια και τραπέζια, παρακολουθούν απορροφημένα τις μάχες τους σε επεισόδια και ταινίες, μοιράζονται με φίλους και γονείς τις περιπέτειες που φτιάχνουν στο μυαλό τους ως συνέχεια, ενεργοποιούν τις υπερδυνάμεις τους και ξεκινά το παιχνίδι!
Και όσο απορροφούνται στο παιχνίδι που εκτυλίσσεται, εμείς αναρωτιόμαστε:
•Για ποιο λόγο οι υπερήρωες και οι υπερηρωίδες ασκούν τόσο μεγάλη έλξη στα παιδιά – αλλά και σε εμάς, ως ενήλικες;
•Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους με τα οποία ταυτιζόμαστε;
•Τι προσφέρει σε ένα παιδί η ιστορία αυτών των χαρακτήρων και πώς ενδυναμώνεται η ανάπτυξη της ηθικής των παιδιών μέσα από τις ιστορίες αυτές;
•Τι προσφέρουν οι αφηγήσεις των υπερκακών στην έκφραση των παιδιών;
• Έχει το υπερηρωικό και το συγκρουσιακό παιχνίδι θέση στη ζωή των κοριτσιών συγκεκριμένα;
•Αντίστοιχα, πώς αισθανόμαστε εμείς στο συγκρουσιακό παιχνίδι των παιδιών;
•Πώς αποκρινόμαστε και πόσο εύκολο είναι να συμμετάσχουμε όταν τα παιδιά μάς προσκαλούν;
•Μήπως το βίαιο αυτό παιχνίδι θα αποτελέσει πρόδρομο βίαιας συμπεριφοράς στο μέλλον;
•Μπορούμε να θέσουμε το υπερηρωικό και συγκρουσιακό παιχνίδι σε ένα ασφαλές πλαίσιο ώστε να ενταχθεί στο καθημερινό παιχνίδι των παιδιών;
Στην πρώτη συνάντηση του εργαστηρίου θα ανασηκώσουμε τα μανίκια μας και θα καταδυθούμε στο σύμπαν των υπερηρωικών αφηγήσεων. Θα συζητήσουμε θέματα που προκύπτουν από το υπερηρωικό και το συγκρουσιακό παιχνίδι, και θα έχουμε την ευκαιρία να εξετάσουμε η καθεμιά και ο καθένας μας την προσωπική μας στάση απέναντι σε αυτά, καθώς και την ενδεχόμενη μεταβολή που επιθυμούμε να προσπαθήσουμε, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ένα πιο βοηθητικό περιβάλλον υπερηρωικής και προσωπικής έκφρασης του παιδιού.
Στη δεύτερη συνάντηση του εργαστηρίου θα φορέσουμε τις υπερστολές μας και θα ανταλλάξουμε γνώμες, εμπειρίες και απόψεις, κάνοντας τον απολογισμό της διαδρομής αυτής.
Το εργαστήρι αυτό απευθύνεται σε γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς.