Αρχεία: Services

Attachment Play

Όλο και συχνότερα οι γονείς αναφέρουν ότι δεν έχουν χρόνο να παίξουν με τα παιδιά τους, με αποτέλεσμα να προβληματιζονται για την ποιότητα της σχέσης τους. Άλλες φορές πάλι, αναφέρεται, πως ακόμα και να υπάρχει χρόνος, μπορεί να λείπει η διάθεση ή να μην ξέρουν πώς να παίξουν. Σε αυτές τις ανησυχίες απαντά το “Attachment Play”, όπου το παιχνίδι μεταξύ παιδιού και γονέα / κηδεμόνα, χρησιμοποιείται ως εργαλείο με σκοπό τη βελτίωση και ενίσχυση της σχέσης, της επικοινωνίας και του αισθηματος ασφάλειας και αποδοχής. Πρόκειται για ένα μοντέλο βραχεία παρέμβασης (10-18 συνεδρίες), που βασίζεται στο προσωποκεντρικο, μη κατευθυντικο μοντέλο, στις αρχές του Filial Play και τη θεωρία Attachment. Στο Attachment Play ο/η γονιός/ κηδεμόνας εκπαιδεύεται σε συγκεκριμένες τεχνικές, οι οποίες θα τον/την βοηθήσουν να χρησιμοποιήσει το μη κατευθυντικο παιχνίδι, προσαρμοζοντας το στο πλαίσιο της δικής τους καθημερινότητας. Μπορεί να εφαρμοστεί (κατάλληλα προσαρμοσμενο) σε όλες τις φάσεις της ζωής του παιδιού, από τη βρεφική μέχρι και την εφηβική ηλικία. Σκοπός του Attachment Play είναι να δημιουργηθεί μια ζεστή, ειλικρινής σχέση που βασίζεται στη σύνδεση, την επικοινωνία, το σεβασμό και την αποδοχή. Οι βασικές αρχές που πραγματευεται το Attachment Play, είναι οι εξής: 1) Πώς θέτουμε και εφαρμόζουμε τα απολύτως απαραίτητα όρια, με σεβασμό στις ανάγκες τους, ώστε να αισθάνονται άνετα με αυτα και οι δύο πλευρές 2) Ποια η σημασία της συνέπειας και της προβλεψιμοτητας και πώς η στάση του γονιού / φροντιστή μπορεί να εμπνέει στο παιδί την αίσθηση της ασφάλειας 3) Πώς η εστίαση (focus) επικοινωνεί στο παιδί την αμέριστη προσοχή του γονιού / κηδεμόνα, ώστε να αισθάνεται πως το βλέπει, το ακούει και το αποδέχεται 4) Πώς μέσα από την αντανάκλαση μπορεί να επιστρέψει ο γονιός / κηδεμόνας στο παιδί τα συναισθήματα του, ώστε να τα επεξεργαστεί, επικοινωνοντας του έτσι ένα αίσθημα ασφάλειας και αποδοχής, αφού το ακούει χωρίς διάθεση για νουθεσια, κατακριση κλπ. Το παιχνίδι αποτελεί για το παιδί τη φυσική του γλώσσα έκφρασης και επικοινωνίας. Ταυτόχρονα όμως, είναι και το πλαίσιο, στο οποίο μπορεί με ασφάλεια να βιώσει μικρές ματαιώσεις, να επεξεργαστεί καταστάσεις και συναισθηματα, να δοκιμάσει καινούριες ιδέες, να εξερευνήσει και να ανακαλύψει… Τι ομορφότερο από το να μπορούμε να είμαστε εκεί, δίπλα του, μαζί του, να το συνοδεύουμε σε αυτή του τη διαδικασία, απολαμβανοντας το για αυτό ακριβώς που είναι…

blog-03.jpg
service-09.jpg

Play Therapy

Φανταστείτε να μπαίνατε σε ένα κουκούλι…
Στην αρχή επιφυλακτικά…Πώς είναι εκει μέσα? Τι υπάρχει, τι, άραγε, θα συμβεί?
Σιγά σιγά όμως, θα αρχίζατε να νιώθετε οικειότητα εκεί μέσα, θα αρχίζατε να αισθάνεστε εμπιστοσύνη. Υπάρχει ασφάλεια μέσα στο κουκούλι, ο χώρος είναι τόσος, ώστε να μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα και άνετα, να μεγαλώσετε, να αναπτυχθείτε, να βολευτείτε, αλλά ταυτόχρονα και τόσος, ώστε να αισθάνεστε τη ζεστασιά του, σαν αγκαλιά.
Φανταστείτε να γνωρίζατε κάθε πότε θα μπορούσατε να χωθείτε στο κουκούλι σας…και εκεί μέσα να μπορείτε να νιώσετε όπως και ότι θέλετε, να εκφραστείτε, να βαρεθείτε…
Να πάρετε το χρόνο σας και να επεξεργαστείτε συναισθήματα και βιώματά σας, να θυμώσετε, να γελάσετε δυνατά, να εκφραστείτε με κάθε τρόπο, που θα ήταν ασφαλής για σας και το κουκούλι σας…
Και φανταστείτε μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία, να νιώσετε ότι είστε έτοιμοι να βγείτε από κει, έχει έρθει η ώρα…
Φανταστείτε πώς μπορεί να νιώθατε…Θα ξέρατε ότι όλη τη δουλειά την κάνατε εσείς…
Το κουκούλι πρόσφερε μόνο την ασφάλειά του…
Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία, εξερευνούν τον κόσμο, δοκιμάζουν τις ικανότητές τους, αναπτύσσουν δεξιότητες, εκφράζονται και εξελίσσονται σαν προσωπικότητες.
Υπάρχουν φορές που, εξαιτίας κάποιων συνθηκών στη ζωή του, μπορεί το παιδί να εμφανίσει συναισθηματικά προβλήματα, προβλήματα συμπεριφοράς, ανασφάλειες, φοβίες, «πισωγυρίσματα» κλπ.
Το Playtherapy χρησιμοποιεί το παιχνίδι, που είναι ο φυσικός τρόπος έκφρασης των παιδιών, και τις δημιουργικές τέχνες, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν το δυναμικό τους και ουσιαστικά να μάθουν να βοηθάνε μόνα τους τον εαυτό τους. Πρόκειται για μια κυρίως μη-κατευθυντική προσέγγιση, όπου το παιδί, συνήθως 4-12 χρονών, με την παρουσία ενός κατάλληλα εκπαιδευμένου ενήλικα, λαμβάνει βοήθεια και ανακουφίζεται από συναισθηματικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς, έχοντας την ευκαιρία να επεξεργαστεί βιώματα και συναισθήματα. Ουσιαστικά λοιπόν το παιδί «παίζει» με τα συναισθήματα και τα προβλήματά του μέσα σε ένα θεραπευτικό πλαίσιο, όπου επικρατεί η ασφάλεια και η αποδοχή, με θεραπευτικό στόχο, χρησιμοποιώντας το φυσικό τρόπο έκφρασής του, ο οποίος είναι και ουσιώδης για την ανάπτυξή του.
Το Playtherapy ενδείκνυται για παιδιά:

play
play2

Οι συνεδρίες λαμβάνουν χώρα στο Play room και διαρκούν 40-50 λεπτά, ανάλογα με την ηλικία και την περίπτωση. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι:

Story Play

Το StoryPlay είναι ένα σύγχρονο θεραπευτικό εργαλείο της Dr. Joyce Mills, το οποίο διευρύνει το μοντέλο του Play Therapy και βασίζεται στις αρχές του Milton Erickson. Χρησιμοποιεί ως βάση τις μεταφορές, την αφήγηση ιστορίας, το παιχνίδι, τις τέχνες, το μοντέλο της θεραπευτικής ύπνωσης του Erickson, τα σύμβολα και τις διδασκαλίες ιθαγενών (πολύ-πολιτισμική προσέγγιση), ώστε να προσαρμοστουν κατάλληλα για την κάθε περίπτωση και να αξιοποιηθούν όσο καλύτερα γίνεται.

play3
play4

Mobile Play Therapy

Το πίστεψα από την αρχή και είχα δίκιο, δεν είναι οι τοίχοι που ορίζουν το πλαίσιο μιας συνεδρίας, ούτε τα πολλά και εντυπωσιακά παιχνίδια. Στρώνουμε το χαλάκι μας στο δωμάτιο του παιδιού, ανοίγουμε τις play βαλιτσουλες και ξεκινάμε… Τίποτα δε μας λείπει, τα παιδιά είναι εκπληκτικά στο να βρίσκουν πάντα τα μέσα να εκφράσουν όσα τους δυσκολεύουν και μέσα από το παιχνίδι και τη σχέση, να τα επεξεργαστουν και να τα διαχειριστουν με ασφάλεια. Δεν περάσανε και λίγα αυτή τη χρονιά και έρχονται, νιώθω, άλλα τόσα που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν. Το θεραπευτικό παιχνίδι μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση άγχους και συναισθημάτων και μέσα από αυτό το παιδί να εκτονωθεί και να ανακουφιστεί. Μέσα σε μια καθημερινότητα, όπου έχουν αλλάξει πολλά δεδομένα και το παιδι καλείται ξανά να προσαρμοστεί σε καινούριες συνθήκες (έχοντας μάλιστα και την προσδοκία να το βαραίνει, μιας που “τα παιδιά προσαρμοζονται εύκολα”), το θεραπευτικό παιχνίδι είναι ιδανικό για να μπορέσει να επεξεργαστεί όσα το δυσκολεύουν, καθώς στη special time δεν υπάρχει κανένας στόχος που πρέπει να πετύχει, ούτε κατεύθυνση, την οποία πρέπει να ακολουθήσει, δεν υπάρχει σωστό και λάθος, δεν υπάρχει “πρέπει” και “απαγορεύεται”, υπάρχει μόνο χώρος να εκφραστεί και να ακουστεί, να συνδεθεί και να ανακουφιστεί…
Οι συνθήκες έχουν αλλάξει για όλους, έτσι λοιπόν το mobile Play Therapy ήταν σχεδόν μονόδρομος για μένα, καθώς έτσι νιώθω μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια, αφού είναι πολύ πιο εύκολο και διαχειρισιμο το να τηρηθούν τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα, χωρίς να χαθεί τίποτα από την αξία του play therapy και των υπηρεσιών που προσφέρω. Και μάλιστα πολύ γρήγορα αγάπησα αυτό το νέο στυλ με τις play βαλιτσουλες, νιώθω κάπως σαν τη Mary Poppins (ή το Sport Billy, όπως το πάρει κανείς 😁).
Και λατρεύω που τα παιδάκια μου μου λένε πως, πέντε λεπτά πριν τη special time μας, στήνονται στην πόρτα του μπαλκονιού ή της εισόδου και περιμένουν να ακούσουν το θόρυβο της play βαλιτσουλας μου για να καταλάβουν πως έρχομαι και ξεκινάει το παιχνίδι! Αυτό το σύρσιμο έχει γίνει το σήμα κατατεθέν μου και πολύ μ’αρέσει!
Ευχαριστώ από την καρδιά μου τους γονείς που με εμπιστευονται και μου ανοίγουν το σπίτι, αλλά και την καρδιά τους και υπόσχομαι πως θα κάνω πάντα το καλύτερο που μπορώ για να τιμήσω αυτήν την εμπιστοσύνη. Γι’ αυτό και δεν σταματώ ποτέ να επιδιώκω το καλύτερο για τις υπηρεσίες που παρέχω και συνεχίζω να εκπαιδεύομαι και να επιμορφωνομαι, φέρνοντας συνεχώς νέα θεραπευτικά “εργαλεία” στη φαρέτρα μου.

img-02
img-01

Ψυχοεκπαίδευση Γονέων

Βαθιά πεποίθησή μου είναι, πως το κάθε άτομο είναι απόλυτα ικανό να διαχειριστεί δυσκολίες και συναισθήματα και να βρει τη λύση που του ταιριάζει καλύτερα. Σε μια τέτοια διαδρομή, χρειαζόμαστε δίπλα μας κάποιο άτομο, το οποίο θα μας ακούσει, θα μας συναισθανθεί και θα μας συνοδεύσει. Με αυτό ως αρχή, επιλέγω να δουλεύω ψυχοεκπαιδευτικά με τους γονείς που απευθύνονται σε μένα για υποστήριξη, ενδυνάμωση ή συμβουλευτική. Ψυχοεκπαίδευση Γονέα για μένα σημαίνει, πως ξεκινάω μια διαδικασία να γνωρίσω το παιδί μου και τις ανάγκες του, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τα δικά μου βιώματα και πώς αυτά με έχουν διαμορφώσει. Με βασικά εργαλεία τη Θετική Διαπαιδαγώγηση, το Attachment Play και τη Νευροβιολογία θα ξεκινήσουμε πλάι πλάι το ταξίδι αυτό, σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και αποδοχής.

img-02
img-01

Ομάδα θετικής διαπαιδαγώγησης

Τα παιδιά -όπως όλοι μας άλλωστε- χρειάζονται το αίσθημα του ανήκειν και της σημαντικότητάς τους.
Η δημιουργία ενός θετικού περιβάλλοντος στην καθημερινότητα μιας οικογένειας είναι στόχος πολλών γονέων, παρόλα αυτά συχνά συναντούμε δυσκολίες. Θέλουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν με ενσυναίσθηση, να καλλιεργήσουν και να κατακτήσουν τον αυτοσεβασμό και την υπευθυνότητα, στερούμαστε συχνά όμως τις τεχνικές με τις οποίες θα στηρίξουμε τα παιδιά μας στη διαδικασία αυτή.
Μέσα από βιωματικές ασκήσεις θα μοιραστούμε και θα ανταλλάξουμε εμπειρίες, θα διερευνήσουμε τη θέση μας και τη συμπεριφορά μας, και ενδεχομένως θα αναθεωρήσουμε σημεία τους. Θα εξοικειωθούμε με νέες οπτικές και δεξιότητες, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να έχουμε συνεργασία, σταθερότητα, καλοσύνη, ενσυναίσθηση και αποδοχή μέσα στο οικογενειακό πλαίσιο . Μεταξύ άλλων στις 8 συναντήσεις μας θα εξετάσουμε:

Η Ομάδα Θετικής Διαπαιδαγώγησης βασίζεται στην ενίσχυση του συναισθηματικού δεσμού γονέα – παιδιού, και την αυθεντικότητα εντός αυτού.

play5
img-01